Timpul în lumea business-ului înseamnă bani și este o componentă extrem de prețioasă și finită. Intermedierea finaciară înseamnă pentru un client un timp economisit, întrucât un consultant financiar poate ajuta o firmă prin preluarea efortului de a acoperi necesitățile financiare.

Cu siguranță nu există soluții general valabile, pentru că fiecare client este diferit, iar business-urile au caracter unic și probleme specifice. Pentru a livra o soluție optimă este necesară efectuarea unei analize amănunțite a situației, prin care să fie chestionate poziția afacerii pe piață, concurența actuală și potențială, clienții, furnizorii, dar și produsele de substituție.

Un intermediar financiar este o entitate care acționează ca intermediar între două părți într-o tranzacție financiară, cum ar fi o bancă comercială, bănci de investiții, fonduri mutuale și fonduri de pensii. Intermediarii financiari oferă o serie de beneficii clientului, inclusiv siguranța, lichiditatea și economiile implicate în activități bancare comerciale, activități bancare de investiții și gestionarea activelor.

Intermedierea financiară oferă, de asemenea, avantajul reducerii costurilor pe mai multe fronturi, cum ar fi tranzacțiile financiare pe care altfel ar trebui să le facă un investitor în cazul în care intermediarul financiar nu ar exista.

Un consultant financiar care se ocupă de intermedierea dintre clientul său și sistemul bancar exclude din start situațiile în care cei mai mulți antreprenori se regăsesc. O situație specifică chiar și antreprenorilor cu cifre de afaceri de ordinul zecilor de miloane care cred că pot gestiona pe cont propriu aspectele financiare ale companiei lor este aceea în care antreprenorii vin pur și simplu cu dosare fizice și încearcă să găsească finanțări dintr-o bancă în alta.

Intermedierea financiară presupune că pe baza dosarului clientului se fac o serie de analize, de risc, de business, analiză financiar-bancară și abia apoi se caută partenerii potriviți din bănci cu care să se lucreze. Un consultant financiar va știi întotdeauna cui să se adreseze; cărui tip de bancă, cărui tip de personal din acea bancă, iar aceste lucruri contează enorm și ca timp și ca optimizare a soluțiilor de business.